Kalasat två helger på raken

2010-10-24 @ 01:11:28

Har firat Lucas under två helger nu. Vilket lyx va :-)
Han fyller ju år på julafton så eftersom han inte har någon "egen dag" så han har fått hans namnsdag (18 okt) som hans egen dag. Så nu har vi kalasat för fullt. Förra helgen hade vi min familj över på lördagen för att äta gott och umgås. Det var jättetrevligt som vanligt när man samlar alla.

På söndagen åkte vi med ett gäng ungar och bowlade. Dom börjar bli riktigt duktiga nu så jag och Goran var tvungna att skärpa oss för att visa att vi minsann också kunde lira. (Åldersnoja :-) )Efter det så fick dom leka hemma hos oss. Körde ett litet stopp på Mc för att hämta lite kalaskäk först. 25 st Cheeseburgare. Det vart en riktig hit bland ungarna. Här är gänget, minus Stella för hon hade åkt på tränng när jag tog kortet.



Denna helg vart det mera kalas. Idag var det dags för Gorans familj att komma över för att fira Lucas. (Vi är ju så himla många nu så vi har börjat att dela upp oss för att vi ska kunna få plats i huset. Goran stod för maten idag (under min vägledning...ähum.. jag vet jag är ett kontrollfreak ) Maten vart supergod och vi hade jättetrevligt ikväll. Lucas och Emilia har även två kompisar här som sover över så det har verkligen varit fullt ös idag.

Imorgon väntar en simhoppstävling. Får se om barnen kommer att delta eller om dom väljer att titta på istället för att lära sig hur en tävling går till. Får väcka alla kl 6.40 imorgon för att vi ska hinna dit i tid. De känns tungt speciellt när barnen inte somnade förrän kl 23 och att maken somnat i soffan för att han är helt slut och aldrig får en lugn stund. Jag däremot sitter här framför datorn och smuttar på lite rödvin och ångrar att jag inte gick på en fest idag istället. Jag är ju ändå vaken och på partyhumör och det är ju tråkigt att vara det ensam. Det är tur att jag har TV:n och datorn som håller mig sällskap idag :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback